Jyväskylänkin seudun joukkoliikenteessä on ollut käynnissä lippu-uudistus. Uudistuksen voimaantulo on siirtynyt matkan varrella. Sen myötä tilanne on ollut jo jonkin aikaa sellainen, että en ole havainnut tietoa siitä miten pitkään varmuudella voi käyttää nykyisiä esimerkiksi 40 matkan kortteja. Tästä on seurannut se, että varsinkin hiukan hitaammin kyseistä korttia käyttävä on joutunut miettimään ja laskeskelemaan, voiko enää tappioita kärsimättä ostaa uudet 40 matkaa, kun ei myöskään tiedä selkeästi sitä miten toimitaan jos jää jäljelle nykyisen järjestelmän matkoja niiden käytön takarajan jälkeen.
Jälleen tänään keskustelin asiasta lähipiirissäni. En tiedä, miten yleensä paikalliset joukkoliikenteen käyttäjät ovat tämän kokeneet vai ovatko kokeneet mitenkään, en ole jutskaillut asiasta laajemmin kuin tosiaan ihan lähipiirissäni.
Siis on ainakin joku, joka kaipaa tietoa siitä mihin saakka nyt tämänhetkisen tilanteen perusteella voi varmuudella käyttää esimerkiksi nykyisen järjestelmän 40 matkan korttia. Sitten on vielä eri asia se, mitä tehdään mahdollisesti jäljelle jääville matkoille, mutta jätetään nyt vaikka se asia vielä laskuista pois, kunhan tietäisi mikä on nykyisen lipputuotteen vähimmäistakaraja nykytilanteen valossa.
Lue myös blogin muita kirjoituksia, lue vaikka koko blogi!
Ainakin nyt tuo Jyväskylän lippu-uudistuksen siirtymävaiheen kuvaus Linkki-sivustolla näyttää hyvältä ylläolevan bloggauksen näkökulmasta.
VastaaPoista