Mikään ei ole hyvä. Kauppaketjua arvostellaan hintojen pitämisestä liian korkeina vahvan markkina-aseman turvin, mutta toisessa kohdassa jopa samassa jutussa valitetaan, että sama ketju pitää omat tuotemerkkinsä ulkopuolisia tuotemerkkejä halvempina.
Kauppaketjun yhtä toimialaa kritisoidaan yhtenä päivänä siitä, että se pitää tuotteensa hinnan kohtuuttoman korkeana vahvan asemansa turvin. Toisena päivänä jo vihjaillaankin, että kyseinen toimija estää kilpailun sillä, että hyväksyy tappiollisen toiminnan ja samalla laajenee voimakkaasti.
Nyt pitäisi jonkun päättää, kuinka asiat lopulta oikein ovat.
Noista ketjujen omista merkeistä sen verran, että niillä pyritään lisäämään ketju-uskollisuutta. Näin olen ymmärtänyt enkä ole toistaiseksi ymmärtänyt paheksua asiaa mitenkään. Kyseessä on samalla myös brändi.
En tiedä, mitä tarkoitetaan markkinointirahalla, mutta ilmeisesti se liittyy siihen, että tuottaja panostaa tuotteensa menekinedistämiseen jakeluportaassa. Eiköhän tässä ole usein kyse myös siitä, että tuottaja luo brändin jolla on edellytykset mennä kaupaksi jälleenmyyjältä kuluttajille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti