Taloussanomat kertoo, että S-ryhmä kokeilee itsepalvelukassoja eli pikakassoja kuten S-ryhmässä niitä kutsutaan. Mikäs siinä, jos tämä itsepalvelukassa, pikakassa, aivan varmasti toimii tökkimättä heti alusta alkaen. Toimiiko? Aikooko S-ryhmä tehdä järjestelmästä heti käyttäjäystävällisen? Eihän ala muodostua kassajonoja pikakassalle, siis jonoja pikakassalle? Jonotusautomaatteja emme tarvitse. Minua eivät häiritse yhtään tavanomaiset kassajonot, mutta pikakassalla en sietäisi minkäänlaista jonotusta.
Pidän toimintojen automatisoinnista ja järkeistämisestä, kunhan pidetään mielessä asiakaslähtöisyys ja käyttäjäystävällisyys. Laitteiston ja järjestelmän pitää palvella ihmistä mutkattomasti. Fiksuin maksusysteemi olisikin sellainen, jossa maksu tililtä tapahtuu itsestään kun asiakas on poistumassa S-marketista tavaroineen.
Koska itsepalvelukassan kokeilun onnistuessa S-ryhmä olettaakseni säästää henkilöstökuluissa huomattavasti, asennettakoon näitä pikakassoja sitten sitäkin enemmän. Pikakassaopas, joka muun muassa valvoo tupakan ja alkoholin myyntiä, opastakoon aina tarvittaessa.
Oletan, että pikakassauudistuksen onnistuessa S-marketeissa hinnat laskevat tuntuvasti. Oletanko oikein?
Hieno teksti. Uusia palvelumuotoja keksitään, mutta ne eivät auta kaikkia. Voihan olla, että kyseinen ratkaisu vain nostaa tuotteiden hintoja, kukapa tietää.
VastaaPoistaTotta on, että valitettavasti tehdään myös sellaisia muutoksia jotka ovat selviä huononnuksia monen asiakkaan kannalta eivätkä parannuksia kenenkään kannalta. Ja ilmeisesti yksittäisen asiakkaan on vaikea niihin vaikuttaa edes rakentavilla ehdotuksilla.
Poista