tiistai 15. marraskuuta 2011

Mä tiädän mitä tarkottaa populisti

Mun nimi on Demari ja mää oon meidän alakoulun rohkein. Arvaa miks? No siks kun mä sanoin eilen sata kertaa populisti. Haluutko kuulla kun mä sanon populisti. No nyt se alkaa, POOPUULIISTII. Sanonko toisen kerran? Okei, no nyt, POOOOPUUUULIIIISTIIII. Oliks toi sun miälestä hyvä? Vaik tääll koulussa on kialto ett ei saa sanoo populisti, niin mä sanon vaik kuin monta kertaa. Ennen tääll sai sanoo vaik mitä, vaik populisti, mut sit se vähän kiällettii. Ja sit tääll oli sellanen leikki ett miss piti pyytää vähän anteeks jos oli joskus sanonu jotakin kaverii tai jonkun kaverin kavereita populistiks. No me sit pyydettii anteeks. Mäkin kyl pyysin vähän, mut en mä enää pyydä. No tota leikkiä ei oo enää ja mä kyl sanon pupulisti vaik missä. Tai no välillä mä sanoin vähän aikaa ett kaikenlainen suvaitsemattomuus, mut kyll mä nyt jo uskallan sanoo ett populisti. Toi kaikenlainen suvaitsemattomuus on vähän sama kai kun populisti mut populisti on helpompi. Ja sit kaikki pelästyy kun mä huudan ett populisti. Tai ainakin mä luulen ett ne pelästyy. Ainakin mä oon viisas.

Viäläks sä muistat mun nimen? No ei kun se alkaa D:llä. No mä sanon, se on Demari. Mun oikee nimi oli tosi pitkä mut sit mua ruvettiin vaan sanoon tolla nimellä. Haluut sä viäl kuulla yhen jutun. Mä olin siinäkin paras eilen. Ope kysy ett mitä tarkottaa populisti. Muut oli ihan tyhmii. Ne sano, ett semmosia oli viikko sitten mut ei oo enää. Ne vaa ett kaikki on kavereita eikä kukaan sano toista populistiks enää. Mut mä tiiän ne valehteli tai ne on tyhmii. Eihän populistit oo voinu mihinkää häipyy. On ne tääl mut kukaan ei uskalla sanoo et ne on tääl. Yks mun kaveri kyl, siis mun lisäks, vastas tohon populistikysymyksee. Se sano ett populisti on semmonen, ett kun siltä kysyy vaik ett mitä on kaks plus kolme niin se sanoo heti ett viis. Sit se mun kaveri sano ett ne jotka ei oo populisteja ne sanoo vaan ett ei tommoseen voi vastata. Mut mä olin ainoo joka tiäs oikeen vastauksen tohon ett mikä on populisti. Mut oota mä käyn veskissä eka. Oota.

Moi mä tulin jo. Viäläks sä muistat ett mun nimi on Demari. Okei nyt mä kerron mitä se populisti on. Haluut sä ett mä sanon sen kovaa. No nyt, POPULISTI TARKOTTAA EEUUKRIITTIINEN. Haluut sä ett mä kirjotan sen sulle paperille. Oota hetki. Täs paperissa on kaikkee ihme juttuja kun mulla ei oo puhdasta paperii mut näät sä se on tualla välissä. Tai no siihen tuli ett EU-kriittiset mut se on ihan sama. Ja oota mä kirjotan sen viäl tonne noitten rivien väliin. No nyt sä varmaan löydät sen. Tualla ja tualla. Hitsi toi oli mun linkki. Pitääks mun kävellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti