Aikaisemminkin on usein käynyt mielessä, että täysin henkilökunnaton päivittäistavaramyymälä olisi mukava palvelumuoto tai ainakin lisä nykyiseen käytäntöön. Tosin sen pitää olla asiakasystävällisesti toteutettu, jotta se toisi lisähyötyä ja -iloa.
Miehittämätön myymälä esimerkiksi lisäisi ajallista joustavuutta kaupassa käynnissä, kun toiminta täysin ”automatisoitaisiin” ja itsepalvelutettaisiin. Tietenkin se laskisi hintoja myös. Nehän jälleen nousevat kehysriihen seurauksena. Onnea muuten hallitukselle!
Onhan kumma, jos päivittäistavaraa ei voisi käydä ostamassa miehittämättömästä kaupasta, kun jopa rahaa voi hakea automaatilta. Muualtahan rahaa ei kohta voikaan hakea.
Miehittämättömän myymälän ajatus tuli jälleen mieleen, kun luin iltasanomat.fi:tä. Olin tosin hakemassa sieltä aivan muuta asiaa, tarkemmin sanottuna päivitystä erääseen muuhun asiaan, arvaatte varmaan mihin asiaan tai sitten ette arvaa.
Jotenkin tuntuu, että tuo miehittämätön myymälä ei olisi edes hankala toteutettava, ja että sitä ehkä on jo toteutettu paljonkin muualla kuin Suomessa. Suomessa ei siis ainakaan laajassa mitassa.
Mikähän se on huomisen uutinen? Vai pitääkö odottaa kehysriihen aamuun?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti