Markkinointiviestintäalan suuryhtiöt Omnicom ja Publicis ovat yhdistymässä uudeksi yhtiöksi Publicis Omnicom Group. Yhteenlaskettu markkina-arvo on 26 miljardia euroa ja liikevaihto 17 miljardia euroa, ja työntekijöitä on yhteensä 130 000. Laskin henkilökohtaisesta kiinnostuksestani eli uteliaisuuttani yleensä yritystoimintaa kohtaan, että yhden työntekijän ”markkina-arvoksi” tulee 200 000 euroa ja yhden työntekijän tuomaksi keskimääräiseksi liikevaihdoksi noin 131 000 euroa.
Tällä hetkellä minulla ei ole käsitystä markkinointiviestintäalan luvuista Suomesta eikä muualtakaan, joten en pysty vertailemaan. Joka tapauksessa tuollainen yhteen työntekijään suhteutettu markkina-arvo antanee jonkinlaisen kuvan työntekijän taloudellisesta arvokkuudesta yhtiölle, joka on kiinnostava tieto.
Talouselämän uutinen yhtiöiden yhdistymisestä:
http://www.talouselama.fi/uutiset/kaksi+jattiyhtiota+lyo+hynttyyt+yhteen++ei+siksi+etta+voisi+irtisanoa/a2196019
Lue myös blogin muita kirjoituksia, joita on jo satoja!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti