lauantai 5. lokakuuta 2013

”Ohoh!” aloittaa Markkinointi&Mainonta otsikkonsa – eikä syyttä

Luen säännöllisesti Markkinointi&Mainonnan verkkosivua jo senkin takia, että sieltä mahdollisesti löytyisi mielenkiintoisia markkinointi-ideoita. Nyt löytyi idea, ei kuitenkaan suoranaisesti markkinointiin eikä henkilökohtaiseen käyttöön vaan idea jota voisi soveltaa laajasti suomalaiseen liiketoimintaan ja työelämään.

Markkinointi&Mainonta kertoo, että STT pohtii yöpäivystyksensä osalta työskentelyn siirtämistä Australiaan. Ajatuksena on erityisesti, että näin päästäisiin rasittavasta yövuorosta normaaliaikaiseen työskentelyyn.

Minusta tuossa olisi huikeat mahdollisuudet laajemmallekin soveltamiselle esimerkiksi sellaisissa toimistovalvontatehtävissä, jotka eivät edellytä kentällä työskentelyä tai muuta luonnonmukaista kanssakäyntiä kasvotusten. Jos riittää, että voidaan keskustella ikään kuin kasvotusten tietoliikenteen avulla, tuollainen Australiaan siirto voisi olla mahdollista monella alalla osassa tehtäviä. Onhan jo tähänkin mennessä siirretty esimerkiksi neuvontatehtäviä etäämmälle, ensin kotimaassa ja nyt yhä enemmän ulkomaille, mutta tähän asti syynä on ollut varmaankin kustannusten vähentäminen ja työvoiman saatavuus. Näin ollen STT:n esimerkissä asiaan tulisi yksi näkökulma lisää.

Lue myös blogin muita kirjoituksia. Lue vaikka koko blogi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti