keskiviikko 19. lokakuuta 2011

Hinnat netissä ja ajanvaraus netissä - asiakaspalvelua

Jyväskylään muuton jälkeen huomasin, että pitää mennä parturiin, mieluiten pian. En tuntenut täkäläisiä parturiliikkeitä, joten. piti ruveta tutustumaan niihin. Aloin etsiä verkosta tämän asuinalueen partureita. Muutama nimi sieltä löytyi. Valitettavasti osoitetiedot olivat osittain ristiriitaisia eri hakemistoissa. Joidenkin liikkeiden sijainti oli siis varmaankin muuttunut viime aikoina. Olisin toivonut, että edes jonkun parturiliikkeen kohdalla olisi ollut vähintään hintatiedot. Ei kuitenkaan löytynyt yhteystietoja laajempaa informaatiota. Yhden liikkeen kohdalta löysin nimettömän verkkoarvostelun, jossa paikkaa kehuttiin. Siinä tosin mainittiin myös, että jonoa tuntuu tälle parturille olevan.

Lähdin kylälle katsomaan, löytyisikö näitä parturiliikkeitä niistä mainituista osoitteista. Löysin yhden, joka oli juuri se kehuttu. En onnistunut havaitsemaan sen palveluiden hinnastoa enkä viitsinyt ruveta niitä kyselemäänkään. Arvelin myös, että jos liike on ollut suosittu tähän asti, nyt ainakin se on hyvin varattu, kun partureita tuntuu olevan alueella entistä vähemmän. Oli laajennettava piiriä ja tehtävä verkkokartoitus Jyväskylän parturiliikkeistä.

Alan palvelut keskittyvät kaupunkiin, siis tämän laajan Jyväskylän keskusta-alueelle. Iloiseksi yllätyksekseni alkoi tulla vastaan informatiivisia kotisivuja ja jopa verkkoajanvarausmahdollisuuksia. Tämä on erinomaista palvelua. Tosin monet liikkeet ovat usean työntekijän paikkoja, joten niillä on tietysti myös paremmat mahdollisuudet hankkia hyvät verkkosivut.

Nyt pääsin kunnolla vertaamaan verkossa eri liikkeitä. Erilaisia hienoja ja kalliita palveluita tuli vastaan, mutta sellaisia en etsinyt. Asiakkaat ovat tietysti yhä vaativampia, joten palveluille on kysyntää, mutta minulle riittää hiustenleikkaus järkevään hintaan.

Lopulta löysin siedettävän hintaisen parturin, johon pystyi tekemään verkkoajanvarauksen. Aika löytyi nopeasti. Olin tyytyväinen, että pääsin itsenäisesti tekemään varauksen. Tässä huomasi kuitenkin sen, että kun on tarjolla useita hyviä aikoja ja saa rauhassa valita, valinta onkin vaikea.

Valitsemassani parturiliikkeessä oli useampi työntekijä, jolle voi varata ajan. Minullahan ei ollut taustatietoja paikasta, joten piti vain jonkun henkilön kohdalle tehdä varaus. Toisaalta pidän outona sitä, kun jotkut kehottavat menemään juuri Liisalle, Maijalle, Saaralle tai juuri sille tummatukkaiselle jne. Kyllä minä haluan ensisijaisesti mennä parturiin, jossa tekijästä riippumatta tehdään se mikä parturissa pitää tehdä. Aika tuli varattua ja parturissa tuli käytyä.

Kun selailin ja etsiskelin näitä Jyväskylän keskustan parturiliikkeitä, mieleen tuli muutaman kohdalla konsulttitoimisto tai pörssiyhtiö. Liikkeiden tuote- ja palveluinformaatio vaikutti hienolta. Käyköhän vielä niin, että syntyy suuria parturi-kampaamokonserneja, joiden kotisivuilla komeilee ylimpänä teksti ”Sijoittajainformaatio”. Toivottavasti ei. Tärkeintä pitäisi olla asiakas, jopa sellainen, jolle riittää alle 25 euron hiustenleikkaus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti