Jos lehden toimitustyöntekijä arvostaa tuotettaan, miksi hän ei mediamarkkinatilanteen niin vaatiessa ryhtyisi lehtensä puhelinmyyjäksi? Edes osittain. Näin hän ylläpitäisi omaa mediatyöpaikkaansa. Varmaan jotkut niin tekevätkin, mutta en ole julkisuudessa havainnut mainintoja tällaisista siirtymistä. Sen sijaan lehtiä myyvät valtaosin ja enenevästi lehtitalojen ulkopuoliset ihmiset.
Mitähän se arvostettu toimittaja ajattelee näistä puhelinmyyjistä, jotka myyvät hänen luomustaan? Arvostaako? Joku saattaa arvostaakin. Ehkä toimittaja kuitenkin enimmäkseen ajattelee, että hänen "hyvä tuotteensa" myy itse itsensä tai ainakin sen pitäisi tehdä niin. Yhä vähemmän kuitenkin myy. Suuntaus on ollut selvä jo pitkään, ja nyt on alkanut tulla näitä irtisanomisia.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti